marți, 10 ianuarie 2012

Maria: Goa și Hampi în câteva cuvinte

Maria: Goa și Hampi în câteva cuvinte din 10 ianuarie 2012 tradus de Ileana Ruxandra în 2019

Am plecat din Goa, am luat un autobuz de noapte până la Hampi, am stat acolo două zile. Am plecat din Hampi am luat o mașină până în Mysore. Am petrecut trei nopți în Mysore. Am ajuns în Kerala cu o mașină, un avion și apoi o altă mașină.

O mulțime de lucruri pentru 11 zile!

Așa că o să încerc să fac un sumar, rapid, partea întâi și partea a doua… dacă pot să sumarizez.

Goa. 

După tot entuziasmul din Agra, când am văzut o tonă de monumente doar în două zile (este epuizant, îți spun), ne-am relaxat în Goa pentru aproape două săptămâni. La sfârșitul primeia poate chiar după primele trei zile, Tata era plictisit. Nu-și mai găsea locul, voia să vadă lucruri. Ioan era la fel de fără astâmpăr. Noi fetele în schimb voiam doar să stăm la aer condiționat și în casa cu televizor. Ni se părea de zece ori mai interesant decât să ne suim într-un autobuz sufocant ca să ajungem la o plajă cu o mulțime de oameni. Plajele erau cam aglomerate și erau chiar prea nisipoase, dar restul făcea toți banii. Ca de exemplu valurile și temperatura apei.

În Goa am terminat cărțile pe care le-am cumpărat în Nepal și am mai cumpărat altele două, dar n-am citit încă nici una din ele. De asemenea ne-am uitat la mai multe filme deât ar fi sănătos, dar din moment ce ne-am lipsit televizorul, e de înțeles. Ca să fiu cinstită a fost ca o vacanță acasă. Ne-am petrecut Crăciunul în pisicină. Afară.

Apropos de piscină, cei care mă cunosc știu că-mi ia cel puțin cinci minute să intru în apă. Nu-mi place apa rece. Chiar dacă știu că tot ce am de făcut este să-mi pun capul sub apă… întotdeauna e prea frig ca să fac asta. Dar, până  să plecăm din Goa, ajunsesem să intru în piscină în treizeci de secunde, până la piept (de obicei mă opream acolo ca să tremur un pic) și în următoarele cincisprezece mă băgam sub apă. Vă rog să observați că apa nu era prea caldă.

Hampi. 

Hampi este un …. sat presupun, la o plimbare de ceea ce pare a fi un milion de temple din secolele 14 și 15. În mai puțin de jumătate de oră poți să ajungi peste tot cu bicicleta, tuk-tuk sau chiar cu piciorul. Totuși când e foarte cald recomand tuk-tuk-ul — mișcarea determină o briză direct pe față.

În timp ce eram înHampi am dat un interviu despre ceea ce cred eu despre Hampi. Tata m-a filmat întimp ce vorbeam cu cei din echipajul de filmare, în timp ce Ileana și Ioan sunt un pic emoționați lângă mine. Cine mă asculta putea să creadă că vorbesc ca din ghid. Sau ca la o reclamă. Am spus și memorabila frază „Este ca niciunde în altă parte“.

Și e și greu de explicat — Hampi are atâtea sculpturi în piatră, atât de multe clădiri, atât de multe temple încât e greu de explicat ceea ce vezi… până și bucătăriile au coloane sculptate cu lei și cai și elefanți.

Unul din cele mai frumoase lucruri despre Hampi a fost cum erau sculptați elefanții: în luptă, în plimbare, fugind, jucându-se…

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu