marți, 8 noiembrie 2011

Palatul de Vară



Este de fapt un domeniu cu lac, cu deal, cu diferite clădiri de locuit și temple. A ars în revolta Boxerilor (1900) și a fost refăcut de împărăteasa Cixi (Sisi) cu bani deturnați de la marină. A construit în parc și o navă de nescufundat, de marmură (sic!) Noi am început cu parcul (profitam că nu ploua), am mers pe podul cu multe arcuri pe insuliță (unde era o expoziție cu fotografii despre ultimele familii imperiale) și de acolo am luat feribotul spre partea cu clădiri. 


Aici erau o mulțime de grupuri, fiecare cu stegulețul, ghidul cu difuzor și șepcile lor. Se distanțau între ele doar cât să nu li se amestece sunetele. Și toți erau chinezi! Erau atât de mulți că am simțit nevoia să evadăm pe niște scări în sus unde am ajuns la o clădire încuiată și am continuat pe lângă zidul palatului (pe o pantă de vreo 70 de grade, cimentată și cu balustradă) până am ajuns deasupra lui, la poarta de sus.  Am fost martorii unui raid al poliției asupra vânzătorilor ambulanți terminat cu confiscarea mărfii. Teoretic nu au voie să fie acolo, dar ei sunt, oferindu-ti talismane, căciuli panda, mâncare și sucuri. Și așa ne-am lămurit de ce polițiștii poartă o uniformă impecabilă și adidași roșii sau de alte culori. 


Am vizitat și palatul, refăcut în cinstea olimpiadei. Sus este o pagodă circulară, apoi tot cobori fie pe scări, fie pe culoarele care mărginesc dreptunghiurile spre următoarea clădire. Este impresionant că pe fiecare bârnă sunt pictate scene diferite, pe lângă elementele de culoare și design care dau sensul de unitate. Aici este un tigru, dincolo un chinez și două fete, iar mai încolo o scenă de vânătoare și tot așa pe sute de metri de culoar, cu obloane (pe timpul verii se pot scoate și lăsa aerul să circule).

După ce ne-am bucurat ochii cu peisajul înnorat, Mihai a plecat spre gară pentru a lua bilete de tren spre Xian, iar noi spre casă.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu