luni, 10 septembrie 2012

Maria: Zile superbe în Praga


Maria: Zile superbe în Praga din 10 septembrie 2012 tradus de Ileana Ruxandra în 2020 

Am petrecut aproape patru zile în Praga. Am avut activități interesante doar în două zile (de fapt au fost doar activități).

Pe 8 septembrie este ziua mea onomastică. Ne-am plimbat prin Praga, am văzut enormul ceas care îți arată sfinții ce su



A fost foarte fain să ne uităm…de câte ori bătea totul părea melodramatic. Într-un fel am fost dezamăgită pentru că după toată fanfara… tot ce făcea săgeata pentru ore era să se mute în mod oficial la ora 11. E un final foarte ciudat când toată lumea îți spune că e absolut fantastic.

De asemenea ne-am dus la Strada Aurarilor să vedem căsuțele micuțe, construite în zid. A fost absolut fantastic, cu toate lucrușoarele alea micuțe și cu podurile și cu … aș putea foarte bine să locuiesc într-o astfel de casă.

Ia uite la măsuțele astea și la scaune și la toate obiectele astea micuțe… bineînțeles casa mea ar avea mai puține obiecte.

Aici se vede aproximativ 75% din spațiu.

Până am ajuns la casa alchimistului, Ei se plictisiseră de case, eu aș fi putut să mai stau.

Ne-am dus în cartierul evreiesc să vedem sinagogile și alte „muzee“ din prejur.

Era foarte însorit.

Duminică (am ajuns în Praga vineri) ne-am dus la muzeul Mucha.

Alphonse Mucha a fost cel care a definit stilul Art Nouveau. Arta lui este absolut fantastică. Din nefericire, iar nu am avut voie să facem fotografii… dar dacă cauți pe google Alphonse Mucha ar trebui să vezi o mulțime din posterele și tablourile lui.

Tot el a conceput și uriașele vitralii de la catedrala Sf. Vitus (în Praga). Cred că sunt cele mai frumoase vitralii pe care le-am văzut.


This is a very small part of that.

Luni Tata și cu Ileana s-au dus la Kutna Hora, care este o biserică decorată în întregime cu oase omenești. Fascinant. N-am vrut să mă duc acolo deloc. Oasele sunt foarte interesante, dar doar dacă nu le vezi. Ileana totuși s-a bucurat. Cred că îi place să afle despre anatomie și cum să deseneze obiecte stranii. Îmi aduc aminte de o fază în care desena inimi sângerânde și cu țeste prin ele. Erau înfiorătoare, dar țeasta era întotdeauna bine desenată.

Era absolut determinată să vadă Biserica Oaselor

Și ăsta e ultimul paragraf și închei postarea

Într-o zi ne-am așezat cu toții să hotărâm unde vom merge după Mikonos (o insulă superbă din Grecia)

Și aproape că am decis. Trei săptămâni în Grecia, trei în Italia, mergem în Egipt și Iordania sau Istanbul, apoi ajungem în România cam cu vreo săptămână înainte de ziua mea (plus sau minus câteva zile).


De asemenea…. am exersat să facem hairflips. Uite poza mea favorită:

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu