sâmbătă, 21 aprilie 2012

Oamenii în vârstă ar trebui să se miște mai repede

Mihai: Oamenii în vârstă ar trebui să se miște mai repede din 21 aprilie 2012 tradus de Ileana Ruxandra în 2019 
„Oamenii în vârstă ar trebui să se miște mai repede pentru că nu mai au prea mult timp!“ îmi spune Ileana, fata mea, din când în când și ne pufnește pe amândoi râsul. Și râdem. Și râdem. Tot spectacolul a fost plin de glume proaste ca cea de mai sus, dar trei dintre noi ne-am distrat de minune, stând două ore pe asfaltul din Piața Federației. Era Festivalul Internațional al Comediei și se ținea în Melbourne. Maria și Ileana Ruxandra s-au plimbat pe marginea râului sau au citit pe o bancă în parc.



Cum se îndrăgostește cineva de un oraș? Evident trebuie să mergi acolo. Dar cum ajungi să simți că un oraș este „special“ în doar câteva minute? Există o rețetă pentru asta? Habar n-am. Cum poți să simți că e „special“ pentru mai mult de primele cinci minute? Am citit o grămadă despre Melbourne. Am auzit din mai multe surse că este o destinație majoră și că ar trebui să venim. Dar când am citit despre oraș în mai multe ghiduri, n-am putut să-mi dau seama. Ileana Ruxandra a citit și ea și a avut aceeași impresie, „de ce mergem acolo?“ Ne-am dus oricum și am sperat că vom găsi ceva. Orașul e punctul de plecare pentru drumul de coastă Great Ocean Road și către alte câteva atracții din statul Victoria. În primele stadii de pregătire ale acestei călătorii, toate acestea erau motive pentru a ajunge aici. Dar cu ceva timp în urmă am hotărât să stăm cuminți, nu mai aveam timp să călătorim așa, fără țel.

Ceasul

Privind înapoi spre Piața Federației

Cu 3,7 milioane Melbourne este al doilea cel mai populat oraș din Australia. Se pare că este ceva competiție între Sydney și Melbourne-ienii îți pot spune rapid cu ce e mai special orașul lor. Fondat în 1837, a fost la început populat cu coloniști liberi iar în 1851 a devenit capitala noului stat format Victoria. Pentru ei e la fel de important ca și independența, s-au separat de New South Wales. Curând după aceea s-a descoperit aur în apropiere și goana ce a urmat a făcut din Melbourne unul din cele mai bogate orașe din lume la sfârșitul secolului al 19-lea. A devenit capitala federației australiene în 1901 (transferul puterii către Canberra a avut loc în 1927). Melbourne este acum considerat capitala sporturilor, cumpărăturilor, artei și culturii din Australia. Se pare că prosperă în acest rol.

"I own this city"


Am plecat din Sydney marți 17 aprilie. A început să plouă dimineața și femeia de la vreme ne anunța ploi apocaliptice. Am ajuns o oră mai târziu în Melbourne, cu o vreme superbă și senină, pe toată durata vizitei noastre. Am închiriat un apartament în Prahran, unul din cartiere și ne-am petrecut următoarele 40 de ore în casă. Am mai ieșit eu de unul singur, dar împreună abia a treia zi. Până atunci am citit din nou toate informațiile și tot nu ne-am putut da seama ce ar fi de văzut aici. Chiar nu aveam nevoie de așa ceva. Doar ieșind pe stradă și luând tramvaiul spre centru a fost suficient să ne entuziasmeze pe toți. Poate că e combinația de arhitectură veche și nouă, dar cred că mai mult este că orașul e viu și oamenii sunt plini de viață. Habar n-am. Ne-a plăcut și Sydney-ul, dar Melbourne are ceva mai mult. Am vizitat o mulțime de orașe fantastice din această lume și chiar nu am nici o idee de ce și cum este Melbourne așa un oraș grozav.

O excursie de unul singur spre ocean

Melbourne Museum

ANZAC monument

Un copac - nu știu de ce, acum ne uităm altfel la ei 

Păsări care pasc - chiar pasc aici în Grădina Botanică



Dacă ne iei la bani mărunți, n-am făcut prea multe. Am văzut muzeul Melbourne, Royal Exhibition Hall, memorialul ANZAC, Piața Federației, Biblioteca statului Victoria și Grădina Botanică. Am fost și la biserica ortodoxă română la liturghia din Duminica Tomei. Și pentru că locuiam chiar vis-a-vis, am vizitat și piața Prahran, „cea mai bună din Australia“, totuși, doar o piață.



În spatele copacilor se întrezărește stadionul olimpic



Ioan crede că a găsit un copac înalt!



Holul de expoziții se reflectează în geamul muzeului

Same building face on 
World Heritage Site - interior

Mixed old and new - Melbourne
Prahran Market vendor


Cumva mă simt vinovat că m-am simțit atât de bine, râzând la glumele lor stupide și uneori chiar nelalocul lor. „Dacă copii tăi înțeleg glumele, nu e vina mea!“


::: Până când Ileana apucă să pună p postare la filmulețul pe care l-a făcut în Sydney și Melbourne:::

http://youtu.be/-cgkgM9hXYw or http://www.youtube.com/watch?v=-cgkgM9hXYw


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu