sâmbătă, 7 iulie 2012

Tana

Mihai: Tana din 10 iulie 2012 tradus de Ileana Ruxandra în 2020

Zburăm de la Diego Suarez cu Air Madagascar. Un zbor pe zi, prețuri fixe, un Boeing 737 aproape gol, similar cu cele folosite pentru cursele internaționale. Ceva e aiurea cu aerul din Madagascar, nu pot să explic în alt fel de ce zborul e atât de zguduit. La aeroport ne luăm bagajele, ne suim în mașina trimisă de hotel. E un drum rapid, de 12 km până la Antananarivo. Pe o stradă îngustă microbuzul nostru se oprește în fața unei căsuțe. Este hotelul nostru, Tana-Jacaranda, recomandat de Lonely Planet. Doi tipi încearcă să deschidă o ușiță cu grilaj, în timp ce un convoi de mașini militare cu soldați atârnând trece în mare viteză. Țipă la noi să stăm în mașină, după care șoferul râde, era doar un vehicul armat de la o bancă.

Aici avem un apartament, două camere ce se desprind dintr-un hol comun, cinci paturi. Fetele declară imediat că este cel mai bun hotel. N-am nici cea mai vagă idee de ce. Sunt nenumărate holuri, scări și locuri ascunse, greu accesibile, dar priveliștea de la balcon e superbă.

Vedere din hotel

În meniul lor se găsesc și mâncăruri vegetariene, au internet, este o pensiune, se pare căutată și aglomerată. Prima seară e superbă, am cunoscut trei oameni fantastici (link la blogul Mariei) (Link to Maria's post)
O seară perfectă evening

Vom petrece patru nopți aici. Nu sunt prea multe de făcut. Să vizităm punctele de atracție ale orașului în câteva ore, să petrecem ceva timp pe strada principală, să mâncăm la un restaurant recomandat, să îi luăm o nouă încălțăminte Mariei și de asemenea o curea pentru ceas. (Link to Maria's post)
Schimbând cureaua la ceas

Eu continui să lucrez, la fel cum am făcut și săptămâna trecută, să conectez toate lucrurile pentru ca să putem merge la Tsingy de Bemaraha. Cu o agenție de turism cu reputație ar costa 3400$ pentru șase zile. Eu sper să economisesc vreo o mie de dolari și să fie o călătorie de nouă zile, dar asta dacă fac toate aranjamentele de unul singur. E cam greu și riscant, ce-o să fie dacă mașina promisă nu apare atunci când vom fi în mijlocul pustietății?

E prea puțin de vorbit despre Tana, porecla dată capitalei Madagascarului. La aproape 5 milioane de locuitori are foarte puțin să arate, deși ghidul spune că aici se întâmplă multe lucruri. Toată viața am fost fascinat cu acest loc, imaginează-ți să ai o capitală a unei țări care poartă același nume ca mama ta. Principalul obiectiv a ars în 1995, era fostul palat regal. E în reconstrucție de atunci, închis în mod oficial. Dar poți să intri dacă dai șpagă paznicului prin ghidul care-și așteaptă clienții la intrare. Ne cer 40.000, Ioan e gratis. Le ofer 10.000, ne întoarcem și plecăm. Fafa, ghidul, se tot învârte în jurul nostru. Ne înțelegem la 20.000 ariari, trebuie plătiți și paznicul și militarul. Îl angajăm ca ghid. A fost distractiv, deși nu prea e nimic de văzut în interior. Este locul cel mai înalt din Tana și priveliștea de jur împrejur e nemaipomenită. Cortul regelui, reconstruit, are un stâlp înalt pe care se cățăra regele de câte ori avea un vizitator. Soția regelui vorbea cu vizitatorul și dacă regelui îi plăcea ce auzea atunci arunca cu pietricele în nevastă! Au avut trei regi și o regină nebună care și-a luat un amant francez. Au convertit limba la alfabetul latin în 1823 și au ales doar 21 de semne pentru alfabetul lor.
Partea frumoasă din Antananarivo

coliba regală

Fafa explică sensul acestui monument, școală și baie publică în același timp

Vedem de asemenea copaci cu păianjeni, din specia pe care americanii o cumpără pentru a face vestele anti-glonț. Beton. Coborâm dealul uitându-ne în stânga și-n dreapta, nu prea avem ce să vedem. Mâncăm banane și mandarine la colțul străzii și ajungem la palatul vechi. Mi se pare familiar. L-am văzut în prima seară, când căutam un bancomat, suntem la două minute de hotelul nostru.

Copaci din păianjeni

detaliu

Biserica catolică din Tana

Principala atracție din Antananarivo nu este aici, de fapt. Ambohimanga se află mai departe de oraș, o excursie de o zi, între dealurile Regale, un Monument UNESCO. Am decis să amân vizita acolo pentru când ne vom întoarce săptămâna viitoare. Fac rezervare la un hotel în apropiere de aeroport, o să fie mai ușor să ajungem de acolo. (Când vom ajunge înapoi se va fi dovedit că tot este prea departe și până la urmă vom fi renunțat. Da, putem să facem chestii de genul ăsta. Descrierea din ghid era exact la fel cu ceea ce văzusem deja la palatul regal din Tana).

Aseară am petrecut câteva minute cu Jennifer și ne-am dus la culcare devreme. În ultima vreme am lucrat din greu să fac rezervări, blog și alte lucruri. E timpul să ieșim din camerele reci și întunecate de hotel și să vedem lumea. Trebuie să ajungem la Antsirabe cumva.

Simțul umorului cu accente malgașe