miercuri, 9 iunie 2010

Galapagos

Mihai
Miercuri, 9 iunie, 2010
Liniile aeriene chiliene LAN mi-au trimis un email în care îmi oferă bilete gratis în Galapagos dacă îmi cumpăr un bilet din Statele Unite la Guayaquil. Am luat la cunoștință și mi-am văzut mai departe de treabă, apoi i-am pomenit Ilenei sâmbătă printre altele, ca și cum ce ne pasă nouă, noi oricum mergem în Galapagos în februarie 2012. Duminică noaptea mi-am zis totuși să verific. Chiar era adevărat, iar termenii ofertei erau cât se poate de buni: cumpără un bilet înainte de 21 iunie pentru o călătorie după 16 septembrie. LAN începe această nouă rută și e foarte posibil să fie o ofertă unică. Acum câteva luni m-am gândit ce-ar fi dacă am merge în Galapagos pentru o săptămână în timp ce suntem în Florida, în noiembrie. Era prea scump și vacanța în insule ar fi prea scurtă. Acum aș putea să cumpăr bilete din New York pentru 3137$ sau din Miami cu 500$ mai puțin.
Luni dimineață când ne-am trezit am întrebat-o pe Ileana Ruxandra dacă i-ar place să meargă în Galapagos. Am o conferință anuală în Orlando în săptămâna de dinaintea Sărbătorii Recunoștinței (Thanksgiving) și asta s-ar putea transforma într-o vacanță de două săptămâni, inclusiv să stăm pe plaja noastră favorită de la insula Caladesi. N-a avut nevoie de două minute ca să decidă. Ne-am făcut niște calcule și ne-am dat seama că s-ar putea să ne coste doar cu 1200$ mai mult ca să zburăm de acasă, în loc să mergem din călătoria în jurul lumii. Am recunoscut amândoi că ne e teamă că vom tăia Galapagosul de pe listă, pe măsură ce ne apropiem de plecare, pentru că este o cheltuială atât de mare. Mai bine să mergem acum, când încă mai am un servici și când putem să ne numărăm banii altfel.  Vacanța în Florida sigur va costa mai mult de 1200$ și câștigăm 2-3 săptămâni pentru călătorie anul viitor. Am putea să petrecem mai mult timp în Noua Zeelandă sau Argentina, și poate am ajunge în Brazilia.
Acum e miercuri și ieri am petrecut două ore cumpărând bilete pentru insulele Galapagos pe 11 noiembrie! Au fost două zile agitate din partea mea, dar reacția familiei a fost entuziastă. Maria se bucură de „dreptul de a se lăuda”, e mult mai bine decât să spui că te-ai dus în Florida, sora ei e fericită pentru că „asta înseamnă că ne putem duce în Brazilia” și Ioan e nefericit cu oricare din variante pentru că nu va fi acasă de ziua lui și nu va avea petrecere. Din nou.

Am luat această decizie importantă în mai puțin de 48 de ore și ar putea să pară o decizie impulsivă, dar nu cred că e așa. În mod surprinzător am fost foarte tulburat din cauza subiectului, mai mult decât mă așteptam și în ultimele zile aveam senzația că sunt bolnav. Ne-am petrecut aproape un an întreg gândindu-ne în fiecare zi la călătoria pe care o vom face la anul și deja se simte o nerăbdare, ni se pare prea mult să mai așteptăm 509 zile. Și dintr-o dată începem să facem planuri pentru noiembrie, am putea să ne cumpărăm echipament și să îi facem proba imediat, putem să testăm cum o să fie să călătorim la anul. Vom avea timp să învățăm și să ne pregătim, dar va fi și o „distracție” pentru ca timpul pe care-l mai avem de așteptat până plecăm să pară mult mai scurt. Și putem să spune tuturor. Pot doar să-mi închipui cât de surprinși ar fi, mai ales că vine din senin, cum se hotărăște cineva să se ducă brusc în Galapagos? Săptămâna trecută ne-am uitat la filmul BBC „Insulele care au schimbat lumea” și am vorbit de câteva ori anul trecut, dar încă nu putem explica exact cum am ales această destinație.

Trebuie să consemnez că procesul de cumpărare a biletelor a fost mult mai complicat decât trebuie. După ce mi-am petrecut mai mult de o oră pentru a deschide un cont de familie pentru zboruri frecvente pe British Airways, am intrat la lan.com pentru a cumpăra biletele și pe ultimul ecran am primit eroare după ce am introdus toate informațiile cărții de credit. Am încercat din nou, am primit altă eroare și am sunat la serviciul pentru clienți. Reprezentantul lor, Fabian, și-a cerut scuze și a spus că are nevoie de numerele pașapoartelor pentru a putea elibera biletele. I le-am dat, a încercat să șarjeze cartea de credit și a fost respins. Am încercat o altă carte de credit și din nou a fost respins. Am sunat la prima carte de credit pentru a o debloca, apoi din nou pe Fabian pentru a cumpăra biletele și apoi cea de-a doua carte de credit pentru a o debloca și pe ea. Azi dimineață am primit un telefon de la departamentul de siguranță de la Chase pentru a verifica ce s-a întâmplat azi noapte. Pe scurt, ei blochează aceste tranzacții gândindu-se că mă protejează de cumpărături neautorizate. Pot doar să-mi imaginez ce bătăi de cap o să am la anul ca să cumpăr bilete de avion în valoare de 30.000$. Ei, o să trecem și prin asta…

Galapagos sunt un grup de insule din oceanul Pacific, la 1000 km de coasta Ecuadorului. Câteva din ele sunt locuite, câteva sate și două aeroporturi micuțe. Marea majoritate a teritoriului este parc național și Monument al Umanității UNESCO. Unii oameni le numesc „insulele care au schimbat lumea”. Toată lumea știe de Charles Darwin și de broaștele țestoase uriașe, dar sunt sigur că nu mai mult de atât. Sunt mult mai mari decât par și mult mai greu de explorat decât și-ar închipui cineva. Este o taxă de 100$ ca să intri în Parcul Național și suntem obligați să avem un ghid cu noi tot timpul. Majoritatea oamenilor vizitează insulele cu o croazieră, dar sunt foarte scumpe, au doar cabine de două paturi și pierd o mulțime de timp cu transportul  până la și între insule. O călătorie de 9 zile poate avea doar 5-6 zile pe insule și ar putea costa 2400$ (de persoană). Vom citi cât se poate de mult, o să închiriem ceva pentru prima noapte când ajungem și apoi vom decide pe loc cum ne vom petrece următoarele 14 zile. Vom vedea.