duminică, 11 septembrie 2011

Rețeta noastră

Rețeta de mers în jurul lumii este una relativ simplă, nu cere multe ingrediente, dar are nevoie de timp.

Elementul principal este decizia. Fără acest lucru nu puteți să ajungeți la nici un rezultat. Noi aveam dorința de a călători, dorința de schimbare, dorința de nou, dar până când nu ne-am pus întrebările cât de important este pentru noi, când putem să o facem, ce ne cere, n-am putut să luăm o hotărâre.

Aveți nevoie de un partener care să vă susțină în planurile dumneavoastră sau care să privească în același fel. Vă va ajuta să treceți peste momentele de îndoială, vă va asigura că nu v-ați pierdut mințile, vă va readuce cu picioarele pe pământ când veți visa cu ochii deschiși, vă va ajuta să vă țineți de treabă, vă va reaminti de ce faceți toate lucrurile astea, vă va ține în brațe când vi se vor îneca toate corăbiile, va fi acolo să se bucure pentru fiecare realizare.

După aceea aveți nevoie de un plan pentru a pune în practică decizia. Puteți să stabiliți câți bani puteți economisi pe lună și să ajungeți la data la care puteți să plecați sau invers, stabiliți data de plecare și vă dați peste cap să o transformați în realitate. Ne-am uitat la cât de mult câștigăm, câte datorii avem și de unde putem să mai scădem din cheltuieli.

Am renunțat la: restaurant și am început să gătim acasă mâncarea elaborată pe care am fi comandat-o; banii pe care i-am fi plătit i-am pus la pușculiță
                         televizor: programele nu ne interesau prea tare iar reclamele ne tăiau orice poftă de a mai urmări ceva.
                        cinematograf: fiind abonați la Netflix (îți trimite dvd-uri prin poștă pe baza unui abonament) chiar nu am simțit lipsa unui film proaspăt lansat
                        haine și pantofi la modă
                        cadouri despre care știam cu mult timp înainte ce vor fi
                        coafor; sunt singura care se răsfață în acest fel, de când ne-am mutat în State fiind frizerița întregii familii; am renunțat să mă mai vopsesc la coafor, dar mă duc pentru tuns.
                        vacanță: este al treilea an în care facem școală vara, pentru a avea timp suficient să terminăm multe subiecte și a pleca la drum cu cât mai puțin de lucru.

Ce am câștigat: am mâncat mult mai bine și mai sănătos, în plus copiii au fost implicați în proces ceea ce i-a deschis spre noi orizonturi culinare
                         am citit mai multe cărți, multe despre locurile pe care urmează să le vizităm
                         ne-am uitat la documentare
                         am avut timp să cercetăm ce fel de haine și încălțăminte s-ar potrivi cu felul în care vrem să călătorim
                        copiii s-au maturizat, au învățat să urmărească un scop, să se cerceteze ca să afle ceea ce vor cu adevărat, să-și exprime dorințele, să asculte pănă la sfârșit explicațiile pentru răspunsul NU și să îl accepte, să pună lucrurile în perspectivă
                       am devenit o familie strâns unită

Un alt lucru important este consecvența cu care urmăriți planul și aș putea spune că este cel mai dificil. În timp apar multe ispite și scuze pentru care în această lună nu ai putut să economisești cât ți-ai propus, pentru că în această zi vrei să îți cumperi o bluză, pentru că în seara asta vrei să ieși în oraș, pentru că viața asta de restricție te scoate din minți. Ca să răspund la o întrebare nerostită: da, ne-am îndepărtat ocazional de plan, dar ne-am reapucat de el, întăriți în convingerea noastră că răsplata va fi cu mult peste măsura eforturilor.

Peste toate vine răbdarea de a te apropia de data plecării, de a-ți trăi viața în prezent, de a participa la ceea ce te înconjoară, de a găsi bucurie și satisfacție într-un zâmbet, într-o îmbrățișare, în lucruri pe care banii nu le pot cumpăra.

Decizie, Partener, Plan, Restricții, Consecvență, Răbdare, Timp. Mai rămâne să puneți un titlu rețetei voastre. A nostră se numește Rețetă pentru mers în jurul lumii.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu